تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۹۷۹۸
جالب است ۰
حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه که چندی قبل با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد، تفهیم اتهام شد.
فایل ویدیو
به گزارش حادثه نیوز، صبح امروز کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود، سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه ابلاغ شد.
 
حبیب اسیود در جریان جلسه ابلاغ کیفرخواست، خود را کارمند اداره کار سوئد و دارای تابعیت سوئد معرفی کرد.

بر اساس کیفرخواست صادره، اتهام وی اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

در جریان جلسه ابلاغ کیفرخواست به حبیب اسیود تاکید شد وکیل متهم حتما باید در دادگاه حضور داشته باشد.

ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده حبیب اسیود اظهار کرد: بمب‌گذاری در اماکن دولتی و خصوصی، ترور و تیراندازی به اشخاص عادی و مسئولین، جاسوسی و تخریب مراکز حساس نفت و گاز و همچنین پولشویی از جمله اقدامات سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه می‌باشد که پرونده وی به دادگاه ارسال شده است.
 
خداییان تصریح کرد: با تلاش و پیگیری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه در جوار مرزی شناسایی و دستگیر شد و به جنایات خود علیه مردم ایران اعتراف کرد؛ علی ایحال پرونده نامبرده به دادگاه ارسال شده و جزئیات آن در جریان برگزاری دادگاه در خلال قرائت کیفرخواست به اطلاع مردم عزیزمان و خانواده شهدا خواهد رسید.

حبیب اسیود چگونه دستگیر شد؟

اکبر خوش کوشک از چهره‌های امنیتی وزارت اطلاعات که سال‌ها در بخش بررسی‌های خارجی این وزارتخانه حضور داشت، جزئیاتی از دستگیری حبیب اسیود را توضیح داد.

وی درباره روابط امنیتی ایران و ترکیه گفت: میت ترکیه (سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه) در چهل سال گذشته همیشه با ما همکاری کرده است و ما هم با میت همکاری کرده‌ایم و تبادل داریم.

تاکنون ما و ترک‌ها هر خواسته‌ای از هم برای تبادل داشته‌ایم، با موافقت طرفین انجام شده است. حبیب اسیود رهبر حرکه انضال توسط ترکیه به ایران تحویل داده شد. از این قبیل تبادل‌ها بین نیرو‌های امنیتی ایران و میت ترکیه زیاد است. البته آن‌ها هم خواسته‌هایی دارند که ما انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
 
https://hadesenews.ir/vdce.o8objh8fv9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما