تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۱۰۵۲۸
جالب است ۱
حادثه نیوز: احمدرضا جلالی که به دلیل جاسوسی برای رژیم صهیونیستی به اعدام محکوم شده است، در ترور دانشمندان هسته‌ای نقش موثری داشته است.
احمدرضا جلالی چرا به اعدام محکوم شد؟/ رد پای جاسوس موساد در ترور 2 دانشمند هسته ای
به گزارش حادثه نیوز، میثم حیدری، فعال رسانه‌ و خبرنگار طی رشته توئیتی به تشریح اهم اقدامات مجرمانه احمدرضا جلالی، جاسوس محکوم به اعدام پرداخت و نوشت: چند روز قبل بود که یکی رسانه‌ها از اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام احمدرضا جلالی خبر داد و نوشت که با تایید دیوان عالی کشور حکم اعدام این جاسوس رژیم صهیونیستی تا آخر اردیبهشت ماه اجرا می‌شود؛ اما احمدرضا جلالی کیست و چه کرده است؟

احمدرضا جلالی متولد سال 1350، پزشک و پژوهشگر مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه است که سابقه فعالیت در مرکز مدیریت بحران وزارت بهداشت و وزارت دفاع را در کارنامه دارد. وی در چند پروژه مهم در وزارت دفاع نقش‌آفرینی می‌کرده است.

احمدرضا جلالی در ادامه تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل به اروپا برود و همین موضوع نقطه آغاز حضور جلالی در کشورهای اروپایی و همچنین قرار گرفتن وی در تور اطلاعاتی موساد بود.

در سال 1387 که در یکی از برنامه‌های آموزشی یکی از کشورهای اروپایی حضور پیدا کرده بود، فردی به نام توماس به وی مراجعه کرد که در ظاهر خود را متخصص ایمنی و حوادث معرفی کرد اما در اصل، افسر اطلاعاتی موساد بود.

توماس با نزدیک شدن به جلالی از سوابق فعالیت و اقدامات وی آگاهی پیدا کرد و در ادامه اقدام به اخذ اطلاعات مختلف در خصوص موضوعات گوناگون و به خصوص اطلاعات دانشمندان هسته‌ای از جمله شهیدان علیمحمدی و شهریاری نمود.

در ادامه، همچنین آموزش‌های لازم برای جلوگیری از افشای ارتباط وی با موساد از سوی افسران اطلاعاتی موساد به جلالی داده شد و یک «موبایل خاص» برای جلوگیری از احراز ارتباط وی با موساد در اختیار جلالی قرار گرفت.

جلالی در طول بیش از 50 بار ملاقات با عوامل موساد مبالغی را تحت عناوین مختلف دریافت نمود و برای اخذ تابعیت یکی از کشورهای اروپایی «آگاهانه» به فعالیت خود ادامه داد.

اعلام نشاني و برخي مشخصات ۳۰ نفر از افراد شاخص پروژه‌هاي تحقيقاتي، نظامي و هسته‌اي ازجمله شهيدان شهرياري و علي‌محمدي به افسران اطلاعاتي موساد از جمله همکاری‌های جلالی با رژیم صهیونیستی بوده است.

بنابر اعلام دادستان وقت تهران، جلالی با بيش از 8 افسر اطلاعاتي موساد جلسات متعددی برگزار كرده و از اين طريق، اطلاعات مرتبط با فعاليت سايت‌هاي نظامي، سازمان انرژي اتمي و بسياري از اطلاعات حساس ديگر را در ازاي دريافت دستمزد و اخذ اقامت در كشور سوئد، به افسران اطلاعاتي موساد انتقال داده است.

اطلاعاتی که در خصوص شهیدان شهریاری و علیمحمدی از طریق جلالی در اختیار موساد قرار گرفت، متعاقبا برای ترور این دانشمندان هسته‌ای در اختیار افرادی هم‌چون مجید جمالی فشی قرار گرفت.

نکته قابل توجه؛ فراهم آوردن بستر لازم برای فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم هم‌چون موساد از سوی دولت سوئد است. به‌عبارت دیگر؛ سوئد با فراهم آوردن زمینه لازم برای فعالیت موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان نقش موثر و غیرقابل انکاری داشته.

سوئد این روزها با محاکمه نمایشی یک ایرانی به نام حمید نوری قصد دارد خود را به‌عنوان مدافع حقوق بشر در جامعه جهانی معرفی کند؛ این در حالی است که این کشور با فراهم آوردن زمینه فعالیت سرویس‌های جاسوسی و گروهک‌های تروریستی در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران نقش‌آفرینی کرده است.
 
https://hadesenews.ir/vdcfctdy.w6dx0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما