تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۹۹۴۴
جالب است ۰
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انهدام باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در ارومیه خبر داد.
سوداگران گنج در ارومیه دستگیر شدند/ آن ها تونل 8 متری حفر کرده بودند
به گزارش حادثه نیوز، بهزاد حجابی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انهدام باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در ارومیه خبر داد و گفت: پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در بافت تاریخی ارومیه به قصد خروج اشیاء تاریخی واقع در محله هفت آسیاب که جزء بافت تاریخی ارومیه محسوب می‌شود، عوامل آن شناسایی و متلاشی شد
 
وی تصریح کرد: پس از رصد اطلاعاتی، به صورت نامحسوس حین حضور عوامل باند حفاران غیرمجاز در محله موردنظر پس از هماهنگی لازم با دستگاه قضا و اخذ مجوز احکام قانونی و قضایی ورود به منزل انجام شد.
 
وی اضافه کرد: با رعایت موازین شرعی، قانونی و رعایت حقوق شهروندی با ورود به منزل در حین انجام عملیات به دستگیری افراد اقدام و ۲ تن از حفاران غیرمجاز در محل تاریخی مورد نظر در منزل شخصی حین حفاری دستگیر شدند.
 
حجابی بیان کرد: با بررسی محل مشخص شد که حفاران اقدام به حفر تونل به طول تقریبی هشت متر کرده بودند و در این عملیات آلات و ادوات حفاری، آثار و بقایای سفال‌های شکسته کشف و ضبط شد.
 
وی ادامه داد: همکاری آحاد مردم جامعه در جهت شناسایی و معرفی افراد سودجو و حفاران غیرمجاز که قصد تخریب آثار تاریخی را دارند یکی از اولویت‌های راهبردی و پل ارتباطی یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی با جوامع محلی در راستای صیانت از آثار تاریخی و اثرگذاری آن در کاهش جرایم است.
 
انتهای پیام/
 
https://hadesenews.ir/vdch.knwt23nwkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما