تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۹۳۲۳
جالب است ۰
گروهی از کلاهبرداران جهت ثبت نام برای دریافت سهمیه بنزین جبرانی اقدام به گرفتن مشخصات خودتان و حساب بانکی می کنند و حسابتان را خالی می کنند.
سهمیه بنزین روش جدید کلاهبرداران / ثبت نام برای بنزین جبرانی
به گزارش حادثه نیوز ، سرهنگ مرتضی عسگری، رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در خصوص این شگرد کلاه‌برداری گفت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از اختلال ایجادشده موقتی در سامانه‌های جایگاه‌های سوخت و وعده اعطای سهمیه جبرانی به کلیه مالکان وسایل نقلیه ضمن ارسال پیامک به شهروندان مبنی بر"جهت دریافت سهمیه جبرانی بنزین ویژه آبان ماه به لینک زیر مراجعه بفرمائید" کاربران را به صفحات جعلی و فیشینگ هدایت می‌نمایند.

وی عنوان داشت: کاربر هنگام مراجعه به لینک یادشده و پس از واردکردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت پرداخت کارمزد خدمات هدایت می‌شوند که با توجه به وارد کردن اطلاعات بانکی امکان برداشت غیرمجاز از حساب به وجود می‌آید.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان فریب شایعات منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و حتی‌الامکان اخبار و اطلاعات موردنظر خود را از رسانه ملی و خبرگزاری‌ها معتبر پیگیری نمایند.

سرهنگ عسگری افزود: به پیامک‌های ناشناس که درخواست ثبت اطلاعات رادارند به‌ هیچ‌عنوان اعتماد نکرده و بر روی لینک‌های ارسالی کلیک نکنید و هنگام ورود به درگاه‌های پرداخت الکترونیکی تمام نکات امنیتی شامل پروتکل‌های امنیتی، آدرس درگاه، اطلاعات تماس و نشان اعتماد الکترونیکی را به‌ طور کامل بررسی کرده تا در دام کلاه‌برداران سایبری گرفتار نشوند.


انتهای پیام/
https://hadesenews.ir/vdci.ra3ct1appbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما