تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۹۳۲۱
جالب است ۰
کلاهبردارانی که از طریق تماس در شبکه اجتماعی واتساپ و خبر برنده شدن در مسابقات مختلف را می دادند دستگیر شدند.
کلاهبرداری از طریق واتساپ / برنده شدن جایزه ی خالی شدن حساب بانکی
به گزارش حادثه نیوز ، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: با وصول شکوائیه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، حسب ادعای مالباخته شخصی به هویت نامعلوم از طریق شبکه اجتماعی واتساپ با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی رادیو جوان با وی تماس گرفته و پس از اغفال وی و با اخذ رمز حساب کاربری اقدام به فعال سازی اینترنت بانک و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی می‌نماید که به لحاظ حساسیت پرونده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ آدینه‌لو ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی دو متهم بهانتقال داده شدند .

این مسئول انتظامی گفت: متهمین در ابتدا منکر بزه انتسابی می‌شدند که پس از روبرو شدن با مستندات ، پس از اعتراف به جرم خود و تکمیل تحقیقات پلیسی به همراه پرونده ، به مراجع قضایی تحویل داده شدند .

وی افزود: برقراری تماس‌های تلفنی و همچنین ارسال پیامک یکی از مهم‌ترین روش‌های مهندسی اجتماعی است که مجرمان برای فریب دادن کاربران جهت رسیدن به خواسته‌های پلید خود از آن بهره می‌برند؛ گاهی اوقات این تماس‌ها و پیامک‌ها تحت عناوین مختلفی نظیر برنامه‌های مطرح رادیویی و تلویزیونی و یا اپراتورهای تلفن همراه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: شهروندان در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها جهت واریز وجه به‌حساب، تنها کافی است شماره کارت یا شماره‌ حساب خود را در اختیار فرد واریز کننده قرار دهید و نیازی به اعلام سایر اطلاعات کارت بانکی نیست.
رئیس پلیس فتا زنجان به شهروندان توصیه کرد: چنانچه تمایل دارند از طریق اینترنت بانک اقدام به عملیات‌های مالی نمایند حتما از صحت اطلاعات و آدرس URL سایت اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.


انتهای پیام/
https://hadesenews.ir/vdcg.x9yrak9wqpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما