تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۹۲۲۶
جالب است ۰
سرقت کابل تلفن در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی از ماه‌های پایانی سال ۹۸ و با آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون افزایش قابل توجهی یافته است.
وقتی شیوع کرونا باعث افزایش سرقت کابل تلفن مشهدی ها شد !
به گزارش حادثه نیوز، غلامرضا شرکتی معاون شبکه مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: در نیمه اول امسال ارتباط ۵۳ هزار مشترک تلفن در خراسان رضوی به علت سرقت کابل قطع شد که بیشتر این سرقت‌ها مربوط به شهر مشهد بود و این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
او افزود: با وجود محدودیت منابع و گستردگی شبکه، نسبت به رفع خرابی و برقراری ارتباط مشترکان در خراسان رضوی در اسرع وقت اقدام شده است.
معاون شبکه مخابرات منطقه خراسان رضوی ادامه داد: بدین منظور برای برقراری ارتباط مشترکان که کابل‌های تلفن آن‌ها به سرقت رفته بود، در نیمه اول امسال حدود ۱۹۰ هزار متر کابل کشی تلفن در خراسان رضوی تجدید شده است.
 شرکتی بیان کرد: با توجه به گستردگی شبکه متاسفانه بیشترین سرقت مربوط به شبکه کابل تلفن ثابت و از نوع کابل مسی رخ می‌دهد، اما سرقت در سایت‌های BTS , شبکه فیبر نوری (هوایی) و کابل‌های برق حدفاصل شبکه برق و تجهیزات مخابراتی نیز گزارش شده است.
او تصریح کرد: تاکنون قانونی مختص سرقت تجهیزات مخابراتی تصویب نشده و به نظر می‌رسد برخورد با این جرائم تاکنون بازدارندگی لازم را نداشته است.
معاون شبکه مخابرات منطقه خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به اهمیت پایداری ارتباط مشترکان در تداوم کسب و کار و بحث‌های آموزشی، موضوع سرقت کابل تلفن اکنون از اهمیت زیادی برخوردار است و باید برای جلوگیری از آن چاره اندیشی اساسی شود.
شرکتی اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های فیبر نوری، ارتباط رادیویی و کافو‌های نوری در شبکه از راهکار‌های مقابله با پدیده سرقت است که با توجه به گستردگی شبکه و تنوع تجهیزات، تمهیداتی در این زمینه پیش بینی و اجرا شده است.
معاون شبکه مخابرات خراسان رضوی گفت: با توجه به وقوع نوع سرقت کابل که ممکن است به قطع یک مشترک یا محدوده منجر شود، گسترش و توسعه شبکه موبایل برای ایجاد دسترسی مشترکان به شبکه مخابراتی در این زمینه موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
https://hadesenews.ir/vdca.unok49nui5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما