تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۹۱۷۰
جالب است ۰
با تلاش کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت 2 باند سرقت مسلاحانه در زاهدان دستگیر شدند.
دستگیری 2 باند سرقت مسلحانه در زاهدان
به گزارش حادثه  نیوز ، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ، در تشریح و جزئیات یکی از عملیات های صورت گرفته منجر به انهدام یک باند سرقت مسلحانه، بیان داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهر زاهدان طی چند ماه اخير که سارقان با شیوه و شگرد خاص اموال با ارزش شامل طلاجات ،لوازم خانگی،لوازم صوتی و تصویری و... مردم را به سرقت برده بودند، موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان زبده اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان پیگیری موضوع را تحت پیگرد انتظامی خود قرار دادند و با پي جویی در تمام محل هاي سرقت، تمرکز بر يافته ها، تحقيقات و بررسي های میدانی به این نتیجه رسیدند که سارقان به صورت باندی و کاملا حرفه ای به صورت مسلحانه منازل مردم "بعضا خالی از سکنه" را سرقت و اموال آن را مورد دستبرد قرار می دادند .
فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: پس از مدت ها تحقیقات شبانه روزی، تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی به نتیجه رسید و ماموران موفق شدند اعضای این باند را که شامل 5 مرد و 3 زن بودند در مخفیگاهشان در یکی از نقاط شهرستان زاهدان دستگیر و از آنان 2 قبضه سلاح کلاش و کلت کشف کنند .
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: تا این لحظه اعضای باند دستگیر شده به 12 فقره سرقت مسلحانه و منازل زاهدان اعتراف که تاکنون مقادیری زیادی اموال و اثاثیه منزل به ارزش 25 میلیارد ریال کشف و یک مالخر نیز که اموال مسروقه را اعضای این باند خریداری می کرد، نیز دستگیر کردند .

سردار طاهری در ادامه به عملیات هوشمندانه دیگر کارآگاهان پلیس آگاهی استان در شناسایی و انهدام یک باند سرقت مسلحانه و به عنف تلفن همراه در زاهدان اشاره کرد و افزود: در اقدام به موقع ماموران پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان این باند 5 نفره که به زور و با تهدید سلاح گرم اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان و مردم در شهر زاهدان می کردند، متلاشی شد.

 فرمانده انتظامی استان بیان داشت: 5 عضو دستگیر شده این باند با یک دستگاه خودروی پژو 405 با سلاح اقدام به سرقت مسلحانه از طعمه های خود که بیشترخانم ها و افراد سالخورده بودند، می کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: تاکنون  اعضای این باند به 50 فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه اعتراف کردند که برخی از مال باختگان و شکات آن شناسایی، صحنه های وقوع جرم نیز مجدد بازسازی و مورد شناسایی مال باختگان قرار گرفت و اموال مسروقه به آنان تحویل شد.

فرمانده انتظامی استان با قدردانی از دستگاه قضائی و زحمات مجموعه پلیس آگاهی استان در شناسایی و کشف این 2 باند بزرگ سرقت، ابراز داشت: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/
https://hadesenews.ir/vdci.ya3ct1azubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما