تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۱۰۶۰۸
جالب است ۰
حادثه نیوز: تصاویر منتشره در فضای مجازی حاکی از عادی انگاری پدیده هنجارشکنی در جلسات دفاع از پایان نامه ها در دانشگاه تهران است.
تکرار اقدامات هنجارشکنانه ضدامنیتی در دانشگاه تهران/ درخواست جمعی از وکلا و کنشگران از مدعی‌العموم
به گزارش حادثه نیوز، اخیرا فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن شخصی با لباس گروهک تروریستی پژاک ضمن یاد کردن از دو عنصر تجزیه‌طلب وابسته به شوروی در دهه 20 (قاضی محمد بنیانگذار جمهوری مهاباد و جعفر پیشه‌وری رئیس فرقه دموکرات آذربایجان) در حالی که هنجارهای اجتماعی از جمله حجاب را رعایت نکرده، از پایان نامه خود دفاع می‌کند.
حواشی جلسه دفاع از یک پایان نامه
انتشار این فیلم، با موجی از انتقادها و واکنش‌ها از سوی افکار عمومی همراه شد؛ به‌طوری که حتی برخی از عناصر شناخته شده ضدانقلاب نیز از رویکرد این شخص در جلسه دفاع پایان نامه در فضای مجازی دهان به انتقاد گشودند.
واکنش دانشگاه تهران به فیلم منتشر شده
دانشگاه تهران در واکنش به این فیلم اعلام کرد: بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، این فرد به دو علت «اتمام سنوات مجاز تحصیل» و «عدم ثبت‌نام در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ (نیم‌سال دهم پس از ورود به دانشگاه و نیم‌سال هفتم تحصیل)» از تحصیل محروم شده است؛ بنابراین از آن تاریخ به بعد دانشجوی دانشگاه تهران محسوب نمی‌شود.
لیلا حسین زاده کیست
اما این دانشجوی اخراجی کیست و چرا بر سر زبان‌ها افتاده است. دو سال قبل، امیر رئیسیان وکیل دادگستری از تایید حکم پنج سال حبس موکل خود یعنی لیلا حسین زاده در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر تهران خبر داد و بر این اساس، لیلا حسین زاده به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایم علیه امنیت مجرم شناخته شد.
سابقه حضور در اغتشاشات
این محکوم امنیتی که تاکنون سابقه چندین بار بازداشت به دلیل اقدامات مجرمانه خود را داشته است، پیش از این نیز در جریان اغتشاشات 96 حضور داشت و در نهایت بازداشت شد که پس از انجام تحقیقات قضایی منتج به محکومیت وی شد.
ایفای نقش لیدری در تجمعات حمایتی از گروهک‌های تروریستی
در این پرونده نیز لیلا حسین زاده در تاریخ 16 دی ماه سال 97 با تعدادی از عناصر جریان مارکسیستی به بهانه روز تولد محمد شریفی مقدم، یکی از محکومان امنیتی اقدام به تشکیل تجمع در مقابل دانشگاه صنعتی شریف کردند و در اقدامی قابل تامل با خواندن سرود منتسب به یکی از گروهک های ضدانقلاب (گروهک تروریستی فدائیان خلق) ماهیت واقعی این تجمع را پدیدار کردند. نکته قابل توجه، نقش لیدری لیلا حسین زاده در جریان تجمع مذکور بوده است.
به نظر می‌رسد این عنصر ضدامنیتی، سابقه بلندی در حمایت از گروهک‌های تروریستی دارد و در هر محفل و مراسمی که قدرت بروز پیدا می‌کند، از عوامل تروریستی یاد می‌نماید. 
اراده جمعی از وکلا و کنشگران آذربایجانی برای شکایت از لیلا حسین زاده
نکته قابل تامل در این میان، سکوت معنادار نهادهای نظارتی و از جمله دانشگاه تهران در خصوص اقدام لیلا حسین زاده است؛ این در حالی است که بر اساس پیگیری‌های خبرنگار حادثه نیوز، گروهی از کنشگران و وکلای آذربایجانی قصد دارند از لیلا حسین زاده به‌دلیل جریحه‌دار کردن احساسات عمومی و تشویش افکار عمومی نزد دادستانی شکایت نمایند.
همچنین این گروه قصد دارد تا از ریاست دانشگاه تهران نیز به دلیل معاونت در بزه علیه امنیت داخلی از طریق همکاری با وی و اجازه استفاده از فضای دانشگاه دولتی جهت اقدام علیه موجودیت دولت، شکایت کند. 
درخواست از مدعی العموم
گروه فوق‌الذکر از دادستان می‌خواهند تا با جلب افراد حقیقی و حقوقی فوق به دادرسی نسبت به استیفای حقوق ملت در خصوص جرم آشکار که در ملا عام محقق شده، قضاوت کند و با مجازات متعدیان به حقوق ملت و مقدمین علیه استقلال مملکت، مسیر دادخواهی عادلانه را باز نماید.
آغاز دفاع از پایان نامه با شعار زن، زندگی، آزادی
نکته قابل تامل، مسبوق به سابقه بودن اقدامات هنجارشکنانه در جریان دفاع از پایان نامه ها در دانشگاه تهران است. به‌طور مثال، در تصاویری که اخیرا یکی از فعالان توئیتری در فضای مجازی از جلسه دفاع خود از پایان نامه منتشر نموده، وی جلسه دفاع را با شعار هنجارشکنانه زن، زندگی، آزادی آغاز می‌نماید و تصویری از یک زن که روسری خود را در دست گرفته نمایش می‌دهد.
سکوت معنادار دانشگاه تهران در قبال اقدامات هنجارشکنانه
در تصویری که از این جلسه دفاع در دانشگاه تهران در توئیتر منتشر شده، نه دانشجویی که در حال دفاع است و نه سایرین هنجارهای اجتماعی و از جمله حجاب را رعایت نکرده‌اند؛ این در حالی است که اساتید نیز در این جلسه حضور دارند. 
به نظر می‌رسد جریانی در دانشگاه تهران به‌دنبال عادی انگاری هنجارشکنی و تجزیه طلبی است که بر همین اساس ضرورت ورود مدعی‌العموم به موضوع بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. 
https://hadesenews.ir/vdcevp8z.jh877i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما