تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۱۰۶۰۴
جالب است ۰
حادثه نیوز: برخی از پلتفرم‌ها هم‌چون دیوار و یا جاباما با ایجاد بستر امکان اجاره روزانه خانه و آپارتمان در شهرهای مختلف و از جمله تهران، در حقیقت بستر را برای وقوع سایر جرایم و مفاسد اخلاقی فراهم می‌نمایند.
تسهیل بستر وقوع جرم و مفاسد اخلاقی از سوی دیوار و جاباما در سایه عدم نظارت
به گزارش حادثه نیوز، روز گذشته بود که یکی از رسانه‌ها از دستگیری شخصی خبر داد که با اجاره ساعتی خانه، دختران و زنان جوان را با ترفندهای خاص به آنجا می‌کشاند و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.

با شکایت یک زن جوان در خصوص آزار و اذیت وی، کارآگاهان پلیس وارد عمل شده و در نخستین گام راهی خانه‌ای شدند که زن جوان مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.  اما از مرد جوان خبری نبود؛ چرا که در بررسی ها مشخص شد وی، این خانه را  به‌صورت ساعتی اجاره کرده بود.

در حالی که تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه داشت، شکایت مشابه دیگری رخ داد؛ اما بررسی‌های تخصصی قضایی-انتظامی حاکی از این بود که محل وقوع جرم، به‌صورت ساعتی اجاره شده بوده است.

در نهایت با  چهره‌نگاری متهم از سوی شاکیان و تطبیق  تصاویر چهره‌نگاری با  بانک اطلاعاتی متهمان، هویت متهم شناسایی و در نهایت بازداشت شد.

نکته قابل تامل در این میان اما، فراهم شدن بستر وقوع این بزه است. بر این اساس، برخی از پلتفرم‌ها هم‌چون دیوار و یا جاباما با ایجاد بستر امکان اجاره روزانه خانه و آپارتمان در شهرهای مختلف و از جمله تهران، در حقیقت بستر را برای وقوع سایر جرایم و مفاسد اخلاقی فراهم می‌نمایند.

بر این اساس، اشخاص با بارگذاری آگهی‌های اجاره روزانه منزل و آپارتمان در این سایت‌ها، در حقیقت به افراد سودجو و شیطان صفت فرصت این را می‌دهند تا این در یک بستر امن و به‌دور از هر گونه نظارت مرتکب جرم و یا انواع فساد شوند.

پلتفرم‌های فوق‌الذکر در حالی با فعالیت آشکار خود زمینه را برای اقدامات مجرمانه از سوی افراد سودجو تسهیل می‌کنند که نهادهای نظارتی در این باره سکوت اختیار کرده‌اند.
https://hadesenews.ir/vdcayin6.49nww15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما