تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۱۰۲۶۵
جالب است ۰
حال یک قلاده پلنگ زخمی که هفته گذشته به پلی کلینیک دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد منتقل شده به شدت وخیم، اما تحت درمان است.
حال پلنگ خراسان وخیم است/ سر او شکسته است + عکس
به گزارش حادثه نیوز، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پلنگ زخمی از دیروز به باغ وحش وکیل آباد مشهد منتقل شده و دچار عدم هوشیاری و بی پاسخی به محرکات محیطی است که ناشی از ضربه شدید به ناحیه سر و عفونت بدنش است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این قلاده پلنگ نر که بین هشت تا ۹ سال سن دارد و بالغ است در هفته گذشته با وضعیت زخمی از ناحیه سر در نزدیکی روستای ژرف کلات در ارتفاعات هزار مسجد پیدا شد و برای طی روند درمانی و انجام آزمایش‌های تشخیصی به دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد منتقل شد.
 
وی عنوان کرد: با توجه به انجام روند تشخیص درمان توسط متخصصان و انجام آزمایش‌های لازم مشخص شد این گونه ارزشمند از ناحیه سر دچار ضربه شدید و شکستگی شده است و همچنین بدنش را عفونت زیادی در بر گرفته است لذا طبق دستورالعمل های کنترل عفونتها، درمان آنتی بیوتیک و سرم تراپی برایش انجام شد.
 
همتی گفت: علت ضربه وارده به سر حیوان هنوز از سوی پزشکان تشخیص داده نشده است و احتمال دارد که بر اثر سقوط یا نزاع با انسان باشد که البته باید توجه داشت که با توجه به جثه بزرگ این پلنگ بالغ به نظر نمی‌رسد توسط انسان و با چوب دستی این ضربه ایجاد شده باشد همچنین ایراد ضربه بر اثر نزاع طبیعی بر سر قلمرو در زیستگاه نیز محتمل است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پایان گفت: آمار دقیقی از وضعیت حضور پلنگ در خراسان رضوی وجود ندارد، اما شواهد نشان می‌دهد که این استان جزء نخستین استان‌های کشور از نظر حضور این گونه ارزشمند است و تعداد پلنگ‌های موجود در استان بین ۶۰ تا ۷۰ قلاده تخمین زده می‌شود.
 
انتهای پیام/
 
https://hadesenews.ir/vdcdkx0f.yt0z96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما