تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۸۹۵۸
جالب است ۰
وکیل تعدادی از شکات پرونده کیوان امام‌وردی با تشریح دلایل عدم اعلام شکایت برخی از آزاردیدگان گفت: تعداد بیشتری از شکات به این دلیل اعلام شکایت نکردند که مجازات متهم در صورت اثبات اتهام، اعدام است.
مجازات اعدام، دلیل اصلی عدم شکایت تعدادی از آزاردیدگان در پرونده کیوان امام‌وردی/ متهم تاکنون از عملکرد خود پشیمان نبوده‌است
به گزارش حادثه نیوز، رسیدگی به پرونده کیوان امام‌وردی از زمانی آغاز شد که برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر با هشتگ تجاوز از اقدامات وی پرده‌برداری کردند که در نهایت سبب دستگیری متهم شد. در ابتدای امر، تعداد شکات بیش از 300 نفر ذکر می‌شد اما در حال حاضر فقط 9 نفر به عنوان شاکی در پرونده حضور دارند. با صدور کیفرخواست و ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب، به‌زودی دادگاه کیوان امام‌وردی با اتهام افساد فی‌الارض برگزار خواهد شد؛ اتهامی که در صورت احراز، مجازات اعدام را در بر خواهد داشت.
 
شیما قوشه، وکیل تعدادی از شکات پرونده کیوان امام‌وردی در گفت‌وگو با حادثه نیوز از دلایل عدم ثبت شکایت سایر آزاردیدگان و مخالفت موکلان خود با اعدام متهم گفت.
 
وی اظهار کرد: تا جایی که من اطلاع دارم و تماس‌هایی که از برخی از آزاردیدگان داشتم که در حال حاضر شاکی پرونده نیستند، تعدادی از این افراد به این دلیل که ایران نبودند و وکالت‌نامه‌ای به اعضای خانواده خود نداده بودند و نمی‌خواستند خانواده خود را درگیر این موضوع کنند، نتوانستند وارد این پرونده شوند.
 
این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: تعداد بیشتری از شکات به این دلیل اعلام شکایت نکردند که مجازات متهم در صورت اثبات اتهام، اعدام است و در اینجا به نظر می‌رسد که مجازات سنگین نه تنها باعث جلوگیری از وقوع جرم نشده؛ بلکه سبب شده تا متهم راحت‌تر به‌صورت زنجیره‌ای مرتکب جرم شود.
 
وی تصریح کرد: از طرفی، قربانی از جرم از آنجا که نوع مجازات را به هر دلیلی نمی‌پسندد و یا انسانی نمی‌داند، باعث می‌شود که از شکایت کردن پشیمان شود و همین سبب شود تا تعداد شکات به آن اندازه‌ای نباشد که انتظار می‌رفت.
 
قوشه در ادامه عنوان کرد: موکلین من بارها اعلام کرده‌اند که خواسته آن‌ها اعدام نیست و خواسته آن‌ها تنبیه متهم به اندازه و میزان جرمی است که مرتکب شده ‌است؛ اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد، باید به ادامه روند رسیدگی واگذار کرد.
 
این وکیل دادگستری در ادامه بیان کرد: متهم پرونده تاکنون از عملکرد خود پشیمان نبوده و این سبب می‌شود تا موکلین من بیشتر ناراحت شوند. اگر حکم به اعدام صادر شود، اجرای آن دست ما نیست؛ البته ممکن است در روند رسیدگی اتفاقات حقوقی دیگری رخ دهد که اکنون نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد؛ اما اگر حکم به اعدام صادر شود، اجرا نیز خواهد شد.
 
انتهای پیام/
https://hadesenews.ir/vdcb.sbwurhb9wiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما