کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش هک/ متهم در اردبیل بازداشت شد

30 آبان 1400 ساعت 0:03

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از بازداشت آموزش‌دهنده «هک» در اردبیل خبر داد و گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که دارندگان این صفحات و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف، یک نفر بوده که با اکانت‌های جعلی فعالیت می‌کند.


به گزارش حادثه نیوز، علی قهرمان طالع ظهر، رئیس پلیس فتا استان اردبیل از بازداشت آموزش‌ دهنده «هک» در اردبیل خبر داد و گفت: در پی پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا، افسران سایبری استان اردبیل با صفحاتی مشابه برخورد کردند که گردانندگان آن اقدام به آموزش و بارگذاری مطالب در حوزه نفوذ می‌کردند که موضوع جهت کشف و رسیدگی در دستور کار کاراگاهان قرار گرفت.
 
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که دارندگان این صفحات و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف، یک نفر بوده که با اکانت‌های جعلی فعالیت می‌کند.
 
رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده و انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم پرونده در شهرستان اردبیل شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه، بازداشت و بلافاصله به همراه تجهیزات رایانه‌ای جمع‌آوری شده به پلیس فتا انتقال داده شد.
 
وی ادامه داد: علاقمندان به مقوله هک و نفوذ، توجه داشته باشند که فعالیت، بارگذاری و آموزش مجازی در این حوزه بدون مجوز، غیرقانونی بوده و می‌تواند خطرات بسیاری را به دنبال داشته باشد.
 
قهرمان طالع گفت: کاربران می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی گزارشات خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری و یا تماس با شماره ۰۹۶۰۸۰ اعلام نمایند.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 9790

آدرس مطلب :
https://www.hadesenews.ir/news/9790/آموزش-هک-متهم-اردبیل-بازداشت

حادثه نیوز
  https://www.hadesenews.ir