تاریخ انتشار :شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۹۹۹۸
جالب است ۰
رئیس پلیس فتای استان اصفهان از کلاهبرداری از دانش آموزان با شگرد کلاس‌های خصوصی مجازی خبر داد.
کلاس خصوصی شگرد جدید کلاهبرداری در اصفهان
به گزارش حادثه نیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان از کلاهبرداری از دانش آموزان با شگرد کلاس‌های خصوصی مجازی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، والدین نگران افت تحصیلی فرزندان خود هستند و برای جبران این افت به دنبال کلاس‌های خصوصی هستند که بتواند عقب افتادگی دانش آموزان خود را جبران کنند.
 
وی افزود: متأسفانه بخشی از تبلیغات کلاس‌های آنلاین خصوصی از سوی مجرمان سایبری بوده و هدف آن‌ها سوءاستفاده مالی و اخاذی از شهروندان است.
 
این مقام انتظامی گفت: در زمان ثبت نام فرزندان در کلاس‌های تخصصی آنلاین، کلاهبردار از کاربران می‌خواهد که مبالغ ناچیزی را به عنوان پیش ثبت نام واریز کنند، سپس با هدایت کاربران به صفحات و درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب بانکی کاربران را سرقت و حساب آنان را خالی می‌کنند.
 
مرتضوی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری اطلاعات خانواده و دانش آموز را از دیگر موارد مجرمانه برشمرد که به دنبال آن شاهد اخاذی از خانواده یا دانش آموز هستیم.
 
رئیس پلیس فتای استان اصفهان توصیه کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا به نحوی باعث افت تحصیلی برخی از دانش‌آموزان شده است، خانواده‌ها می‌توانند علاوه بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی با استفاده از روش‌های مختلف مانند کتاب‌ها و نرم افزار‌های کمک آموزشی و مواردی از این قبیل باعث تقویت سطح سواد فرزندان خود شوند، ضمن آن‌که برای استفاده از کلاس‌های آنلاین حتماً از مؤسسات معتبر و شناخته شده درخواست خدمات کنند و مراقب باشند اطلاعات محرمانه و خصوصی خود و فرزندانش را در اختیار این افراد نگذارند.
 
انتهای پیام/
 
https://hadesenews.ir/vdcg.y9yrak9y7pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما