تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۹۶۷۳
جالب است ۰
تد کنراد که در سال ۱۹۶۹ با سرقتی معادل ارزش امروزی یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ناپدید شده بود در چند برنامه تلویزیونی به عنوان عاملِ یکی از اسرارآمیزترین پرونده‌های سرقت از بانک در تاریخ آمریکا اعلام شده بود.
شناسایی سارق فراری پس از 52 سال/ او مربی گلف شده بود !
به گزارش حادثه نیوز، او در سال ۱۹۶۹ و هنگامی که کارمند بانک «سوسایتی نشنال » در شهر کلیولند اوهایو بود با ۲۱۵ هزار دلار نقد که ارزش آن اکنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است از سر کار خود ناپدید شد و دیگر هیچ کس او را ندید.
کارآگاهان سرویس مارشال آمریکا - که یکی از نهادهای انتظامی زیرشاخه وزارت دادگستری است - می‌گویند: تد کنراد بعد از این سرقت در شهری حدود ۱۰۰۰ کیلومتر دورتر از کلیولند بدون سر و صدا ساکن شده  و یک زندگی آرام را سامان داده بود.
تد کنراد که ماه می گذشته بر اثر سرطان ریه فوت کرد، هنگام این سرقت تنها ۲۰ سال داشت. او توانسته بود با پیدا کردن نقاط کور امنیتی بانک محل کارش، پول‌ نقد را در یک پاکت میوه و جلوی چشم همگان به سادگی از بانک خارج کند و دو روز بعد که کارمندان و مدیر بانک از این ماجرا خبردار شدند دیگر اثری از کنراد باقی نمانده بود.
بنا بر گزارش پلیس، او پس از متواری شدن نام خود را به «توماس رندل» تغییر می‌دهد، مدتی در واشنگتن دی‌سی و بعد لس‌آنجلس و بالاخره حومه شهر بوستون در ایالت ماساچوست ساکن می‌شود؛ جایی که حدود ۱۰۰۰ کیلومتر با محل سرقت فاصله داشت.
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، او در ۴۰ سال گذشته به عنوان مربی گلف و همچنین دلال فروش خودروهای دست دوم کار می‌کرده است.
بنا بر گزارش بی بی سی، پرونده این سرقت بزرگ در نیم قرن گذشته کارآگاهان را سردرگم و مقهور کرده بود تا این که به تازگی آگهی ترحیم تد کنراد که به رندل تغییر نام داده بود در یک روزنامه منتشر شد و کارآگاهان توانستند مشخصات او را با مدارکی که از دهه ۶۰ میلادی داشتند، مطابقت دهند.


انتهای پیام/
https://hadesenews.ir/vdcg.u9yrak93wpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما