تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۸۹۶۴
جالب است ۰
در انفجار شدید در کامپالا، پایتخت کشور اوگاندا یک نفر کشته شد و هفت تن دیگر زخمی شدند.
یک کشته و هفت زخمی در پی انفجار بمب در پایتخت اوگاندا

پلیس اوگاندا گفت: این انفجار حدود ساعت ۲۱ به وقت محلی (ساعت ۱۸ به وقت گرینویچ) در منطقه‌ای در محله کاومپه در شمال شهر که رستوران‌های محبوب اطراف خیابان در آنجا قرار دارند، روی داد.

پلیس اوگاندا ادامه داد، بلافاصله نیرو‌های پلیس و تیم‌های خنثی سازی مین به محل اعزام شدند و تحقیقات برای تعیین علت این انفجار و اینکه آیا اقدامی تروریستی یا غیرعمدی بوده، آغاز شد.

«یووی موسونی» رئیس جمهور اوگاندا نیز روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «به نظر می رسد که این انفجار یک اقدام تروریستی باشد، اما ما عاملان آن را پیدا خواهیم کرد.»

مقررات منع آمد و شد به علت همه گیری ویروس کرونا از ساعت ۱۹ در اوگاندا برقرار است، اما در همه شهر‌ها به طور یکنواخت اجرا نمی‌شود.

حدود دو هفته پیش گروه ترویستی داعش مسئولیت حمله به یک پاسگاه پلیس در همین محله، نزدیک محل انفجار شب گذشته را بر عهده گرفت.

مقامات و رسانه‌های محلی تا به این لحظه خبری از این انفجار و آمار زخمی‌های احتمالی اعلام نکردند، اما پلیس کمی بعد تائید کرد که اتفاق کوچکی روی داده است.

انگلیس و فرانسه پس از آن در مورد سفر شهروندان خود به اوگاندا هشدار داده وبه آن‌ها توصیه کرده اند، هنگام تردد در اماکن شلوغ و عمومی از جمله در رستوران ها، کافه‌ها و هتل‌ها هوشیار باشند.
 
https://hadesenews.ir/vdci.qavct1a35bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما