تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۱۰۵۰۴
جالب است ۰
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در هشداری تازه کاربران و دارندگان پیج های اینستاگرامی را دعوت به رعایت حرمت روزه داران در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی کرد.
روزه خواری ممنوع
روزه خواری ممنوع
به گزارش حادثه نیوز، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی سرهنگ جواد جهانشیری ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و طلاقی دو بهار طبیعت و بهار قران با یکدیگر ، نسبت به رعایت اداب و شئون ماه مبارک رمضان حتی در فضای مجازی توصیه هایی را به شرح ذیل بیان داشت.

سرهنگ جهانشیری افزود: با توجه به تعداد حضور کاربران در فضای سایبری و استقبال نوجوانان و جوانان از این فضا و بویژه اینکه امروزه بخش قابل توجهی از امور زندگی به فضای سایبری اتصال یافته و لزوم استفاده صحیح از بستر فضای مجازی لازمه زندگی فعلی بشر می باشد ، با رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد عده ای از افراد که از تعداد قابل توجهی مخاطب نیز برخوردار هستند نسبت به رعایت شئونات ماه مبارک رمضان و امتناع از خوردن و آشامیدن در هنگام روزه داری بی توجه بوده و با ساخت و نشر کلیپ ها و تصاویری از روزه خواری ؛ قصد حرمت شکنی ماه مبارک را دارند. 

وی تصریح کرد :شهروندان هوشیار باشند  شوق دیده شدن و درامدزایی به هر شکلی باعث شده تا این دست افراد به اقدامات هنجارشکنانه و ساختارشکنانه دست زده تا بتوانند مخاطبین بیشتری را جذب نمایند و بسیاری از بلاگرها برای اینکه بتوانند تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش بدهند با فریبکاری خانه ها و ماشین های ساعتی اجاره می کنند تا بتوانند مخاطبین خود را از این طریق جذب نمایند.

این مقام مسئول یادآور شد: سطح بالای استقبال کاربران ازفضای سایبری بویژه شبکه های اجتماعی می تواند در تغییر فرهنگ اثر بخش بوده و به منظور حفظ و حرمت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی از تمامی کاربران فضای سایبری می خواهیم تا با حفظ سنتها و مناسبت های مذهبی از هرگونه تابو شکنی و رفتارهای خلاف شئونات پرهیز نموده تا در اعتلای پرچم میهن ایرانی اسلامی در فضای مجازی که امروزه جایگاه حضور افراد با تعداد بالا می باشد قابل درخشش باشیم.

وی از تمام عزیزانی که از تعداد مخاطب بالایی  در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برخوردار می باشند دعوت کرد در فضای اقتصادی امرزو که ممکن است برای برخی افراد مایحتاج اولیه زندگی نیز بسختی انجام پذیرد از انتشار تصاویر و کلیپ هایی حاوی مصرف گرایی و ترویج زندگی های لاکچری پرهیز نمایند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.
https://hadesenews.ir/vdcjxiev.uqeyyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما