تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۱۰۴۹۹
جالب است ۰
رئیس کل دادگستری استان فارس از ارجاع پرونده قتل شهید رنجبر به دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: برگزاری دادگاه و صدور رأی پس از یک ماه از وقوع جنایت، حکایت از ورود قاطع و مقتدر دستگاه قضایی در رسیدگی به این پرونده است.
پرونده قاتل شهید رنجبر به دیوان عالی کشور ارجاع شد
به گزارش حادثه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی از ارجاع پرونده قتل شهید رنجبر به دیوان عالی کشور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه پس از صدور حکم قصاص قاتل شهید علی اکبر رنجبر و ابلاغ رأی مذکور به صورت حضوری، وکیل مدافع متهم در مهلت قانونی نسبت به رای صادره اعتراض کرده است، گفت: هشتم فروردین ماه این پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد و البته اعتراض به رأی صادره از حقوق قانونی متهم و بخشی از روند دادرسی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با یادآوری این نکته که دادگاه این متهم در ۱۴ اسفند ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس برگزار شد و دادگاه پس از اخذ آخرین دفاع متهم و با توجه به مطالبه اولیاء دم حکم بر قصاص متهم ایمان سبزیکار صادر کرد، گفت: رسیدگی به پرونده قتل جانشین وقت پاسگاه بیدزرد درسریع‌ترین زمان ممکن و با رعایت کامل تشریفات قانون آئین دادرسی و رعایت حقوق متهم در دستور قرار گرفت و این پرونده تا انتهای رسیدگی در چارچوب مدیریت پرونده‌های مهم رصد و پیگیری خواهد شد.

وی  با تأکید بر اینکه دستگیری قاتل شهید رنجبر در کمتر از ۴۸ ساعت نشان از اقتدار نیروی انتظامی دارد به رسیدگی سریع پرونده در دادسرا و دادگاه با تلاش شبانه روزی قضات اشاره کرد و بیان کرد: برگزاری دادگاه و صدور رأی پس از یک ماه از وقوع جنایت، حکایت از ورود قاطع و مقتدر دستگاه قضایی در رسیدگی به این پرونده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با تأکید بر اینکه امنیت پایدار حاصل تلاش‌های شبانه روزی و مجاهدت نیرو‌های خدوم انتظامی و امنیتی است افزود: وظیفه صیانت از اقتدار نیرو‌های انتظامی بر عهده نهاد‌های مسئول و تک تک مردم است و در این موضوع نیز با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه دستگاه قضایی خود را موظف به رسیدگی و پیگیری ویژه می‌داند.

پس از وقوع قتل در بهمن ماه سال گذشته و شهادت سرهنگ علی اکبر رنجبر و مجروح شدن سرباز وظیفه، قاتل در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر و پس از طی شدن مراحل تحقیقات در دادسرای شیراز و صدور کیفرخواست و رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری یک استان فارس به قصاص محکوم شد.
https://hadesenews.ir/vdcco0qs.2bqxo8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما