کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات تازه مادر بابک خرمدین/ من بیهوش می کردم و اکبر تکه تکه می کرد

15 دی 1400 ساعت 8:30

پرونده قتل‌های سریالی خانواده خرمدین که با مرگ عامل جنایت در زندان همراه شده با آخرین دفاع همسر وی وارد مرحله‌رسیدگی می‌شود.


به گزارش حادثه نیوز، صبح روز گذشته مادر بابک خرمدین به شعبه‌پنجم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و مقابل قاضی محمدجواد شفیعی مورد تحقیق قرار گرفت. او اتهام معاونت در قتل دخترش آرزو، دامادش فرامرز و پسرش بابک را قبول کرد و توضیح داد: من از ترس شوهرم مجبور به همکاری در قتل‌ها شدم، چون می‌ترسیدم اگر با او همکاری نکنم من را به قتل برساند.
 
وی در توضیح همکاری‌اش هم گفت: نقش من فقط در بیهوش کردن آن‌ها بود یعنی در غذایشان داروی خواب‌آور می‌ریختم و زمانی که از هوش می‌رفتند شوهرم دست به کار می‌شد و پیکر آن‌ها را مثله می‌کرد. بعد اجساد قطعه قطعه شده را بسته‌بندی می‌کردیم و در صندوق عقب ماشین می‌گذاشتیم و در شهر می‌گشتیم و در سطل‌های زباله رها می‌کردیم.
 
با اعتراف مادر بابک به همدستی در سه قتل پرونده به اتهام معاونت در سه فقره قتل عمد با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع و متهم محاکمه می‌شود.
 
پرونده جنجالی بابک خرمدین ۲۵‌اردیبهشت‌ماه امسال به جریان افتاد. وقتی تکه‌هایی از جسد مردی جوان در سطل زباله شهرک اکباتان کشف شد بررسی‌ها نشان داد که مقتول بابک خرمدین کارگردان و مستندساز است.
 
در تحقیقات بعدی عاملان جنایت که پدر و مادر بابک بودند، شناسایی شده و مورد تحقیق قرار گرفتند. آن‌ها در جریان بازجویی‌ها علاوه به قتل بابک به قتل دخترشان آرزو در سال‌۱۳۹۰ و دامادشان فرامرز در سال‌۱۳۹۷ هم اعتراف کردند و گفتند که اجساد را به همین شیوه در سطل‌های زباله‌رها کرده‌اند.
 
اکبر عامل جنایت‌ها گفت از کاری که کرده پشیمان نیست و اعضای خانواده‌اش را به خاطر ارتکاب فساد اخلاقی به قتل رسانده و همسرش در نقش همدستی با او همکاری کرده‌است. در حالی که تحقیقات جریان داشت خواهر و برادران فرامرز با حضور در دادسرای امور جنایی از عامل جنایت که دایی‌شان بود اعلام گذشت کردند. رسیدگی به درخواست مادر فرامرز هم که سلامت روانی‌اش از سوی پزشکی قانونی تأیید نشده‌بود با اعلام مطالبه دیه به رئیس قوه‌قضائیه واگذار شد تا در صورت تأیید سهم دیه او از اموال اکبر پرداخت شود.
 
در حالی که بررسی‌ها جریان داشت اکبر با ارسال لایحه‌ای به قاضی رسیدگی کننده اعلام کرد که به بیماری مبتلا شده و تحمل شرایط زندان را ندارد. او گفت در لایحه ارسالی اعلام کرد به دلیل این که در قتل فرزندانش قصاص از وی ساقط است و اولیای‌دم فرامرز هم از وی اعلام گذشت کرده‌اند و از مجازات قصاص فاصله گرفته درخواست آزادی از زندان را مطرح کرد. درخواست متهم، اما به دلیل جنایت‌های مرتکب شده از سوی قضات پذیرفته نشد تا این که ۳۰‌آبان‌ماه و در حالی که تحقیقات همچنان در این باره جریان داشت خبر رسید وی به دلیل عوارض ناشی از بیماری در زندان فوت شده است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 10489

آدرس مطلب :
https://www.hadesenews.ir/news/10489/اظهارات-تازه-مادر-بابک-خرمدین-بیهوش-می-کردم-اکبر-تکه

حادثه نیوز
  https://www.hadesenews.ir