تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۰۴۶۶
جالب است ۰
مرد جوانی که به اتهام قتل برادرش در بازداشت به سر می‌برد، می‌گوید از کاری که کرده پشیمان نیست. متهم گفت مقتول چند سال قبل برادر کوچکشان را به قتل رسانده بود.
معمای جسد تکه تکه شده در مزرعه بلال در ورامین
به گزارش حادثه نیوز، شهریور‌ سال ‌۹۹ بود که تحقیقات پلیس ورامین با کشف جسد مرد جوانی در یک مزرعه بلال به جریان افتاد. وقتی مأموران به آن مزرعه رفتند صاحب زمین که مأموران را باخبر کرده بود، مورد تحقیق قرار گرفت. او در توضیح گفت: صاحب این مزرعه بلال هستم. امروز صبح در حال درو کردن بلال‌ها بودم که ناگهان دستگاه با چیز سختی برخورد کرد. وقتی از ماشین پیاده شدم با صحنه وحشتناکی رو به رو شده و دیدم دستگاه با یک جسد برخورد کرده است. جسد به خاطر برخورد با دستگاه تکه تکه شده و پاهایش به اطراف پرتاب شده بود.
 
جسد به دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده‌شد و بعد از تشخیص هویت معلوم شد متعلق به مرد ۴۷‌ساله به نام اکبر است که با ضربات قمه کشته شده‌است. مأموران در اولین گام از تحقیقات خود وقتی خانواده اکبر را مورد تحقیق قرار دادند، دریافتند اکبر با برادر کوچکتر خود به نام رحیم اختلاف داشته و چند بار با هم درگیر شده‌بودند.
 
به این ترتیب رحیم به عنوان مظنون به قتل بازداشت شد تا اینکه در روند بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد. او در شرح ماجرا گفت: اکبر برادر بزرگترم بود. او بیشتر اموال پدرمان را تصاحب کرده‌بود، اما به پدرم نمی‌رسید و حتی او به شدت اذیت هم می‌کرد. پدرم درآمد زیادی نداشت و با سختی زندگی‌اش را می‌گذراند ولی اکبر زمین‌های کشاورزی او را به بهانه اجاره گرفته‌بود، اما اجاره بهای زمین‌ها را به حساب پدرم واریز نمی‌کرد. همه این رفتار‌ها باعث آزار ما شده بود و نمی‌دانستیم با او چکار کنیم.
 
وی ادامه داد: چند سال قبل اکبر در یک درگیری خانوادگی برادر کوچکمان را به قتل رساند. ما رضایت دادیم، اما مادرم از غصه کشته شدن پسرش دق کرد و فوت شد. همین موضوع باعث شده بود من و سایر خواهر و برادرهایم کینه اکبر را به دل بگیریم. این شد که آخرین بار با برادر بزرگترم صحبت کردم و قرار شد با اکبر آخرین حرف‌ها را بزنیم تا دست از کارهایش بردارد. یک شب با او تماس گرفتم تا او را به همراه خانواده‌اش به خانه‌مان دعوت کنم، اما او این دعوت را نپذیرفت. فهمیدم طفره می‌رود به همین دلیل با برادر دیگرم تصمیم گرفتیم او را گوشمالی بدهیم شاید تنبیه شود. چند روزی از این تصمیم نگذشته بود که پدرم تماس گرفت و گفت اکبر بار دیگر با او درگیر شده و او را کتک زده‌است. آنجا بود که از شدت عصبانیت نقشه قتل او را کشیدم.
 
متهم در تشریح جزئیات قتل گفت: آن روز با اکبر تماس گرفتم و به دروغ گفتم حوالی قرچک زمینی خریده‌ام. سپس از او خواستم همراه من برای دیدن زمین به آنجا بیاید. وقتی اکبر به محل قرار رسید طبق نقشه با قمه‌ای که از قبل تهیه کرده‌بودم چند ضربه به او زدم. سپس جسدش را در مزرعه بلال رها کردم. بعد از قتل سوار ماشینم شدم و سپس لباس‌هایم را عوض کردم و به خانه برگشتم.
 
با اقرار‌های متهم، وی راهی زندان شد و پرونده با صدور کیفرخواست در حال کامل شدن بود که پدر مقتول اعلام گذشت کرد. به این ترتیب متهم با قرار وثیقه آزاد شد و پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
 
روز گذشته متهم در شعبه هفتم دادگاه مقابل هیئت قضایی قرار گرفت. ابتدای جلسه اولیای‌دم با قرار گرفتن در جایگاه اعلام گذشت کردند.
 
سپس متهم در آخرین دفاعش گفت: این رفتار‌های برادرم بود که باعث شد چنین تصمیمی بگیرم. او با بدرفتاری‌هایش همه خانواده را تحت‌تأثیر قرار داده‌بود و تحمل او برایمان سخت بود. از قتل برادرم پشیمان نیستم، چون او با رفتارهایش روزگارمان را سیاه کرده بود. هر چقدر هم با او صحبت می‌کردیم فایده نداشت. او حتی چندین بار پدرمان را کتک زده بود. به همین دلیل نگران بودیم به او آسیب جدی برسد. به همین خاطر تصمیم گرفتم برای آرامش زندگی تک تک خانواده او را به قتل برسانم. در پایان هیئت قضایی جهت صدور رای وارد شور شد.
 
انتهای پیام/
 
https://hadesenews.ir/vdcg3t9q.ak9z34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما