تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۱۰۳۱۶
جالب است ۲
مرد جوانی که متهم است در جریان درگیری با یکی از دوستانش مرتکب قتل شده پس از کامل شدن بررسی‌های اولیه در جلسه دادگاه حرفش را تغییر داد.
جنایت در جنوب تهران/ مهران سلاخی شد
به گزارش حادثه نیوز، ۲۹‌اسفند‌سال‌۹۸، مأموران کلانتری ۱۵۲‌خانی‌آباد از درگیری خونین در یکی از خیابان‌های جنوب پایتخت باخبر و راهی محل شدند. زمانی که پلیس به محل حادثه رسید شواهد اولیه نشان می‌داد درگیری بین چند پسر جوان اتفاق افتاده‌است و در آن درگیری یکی از آن‌ها به نام مهران بر اثر ضربه چاقو زخمی و راهی بیمارستان شده است. تحقیقات ادامه داشت که خبر رسید مهران بر اثر شدت خونریزی فوت کرده‌است.
 
با مرگ پسر ۲۷‌ساله پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد که پلیس دریافت عامل قتل پسر ۲۵‌ساله به نام عماد است. تلاش برای دستگیری وی آغاز شد تا اینکه عماد خودش به اداره پلیس رفت و به درگیری با مقتول برای هواخواهی از دوستش اعتراف کرد. با اقرار‌های متهم، وی بعد از بازسازی صحنه جرم راهی زندان شد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهم بعد از تعیین شعبه در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضایی شعبه دوم دادگاه قرار گرفت.
 
بعد از اعلام رسمیت جلسه، اولیای‌دم که پدر و مادر مقتول بودند درخواست قصاص کردند و گفتند راضی به گذشت نیستند. در ادامه متهم به دستور ریاست دادگاه در جایگاه ایستاد و خلاف اظهاراتش قتل را انکار کرد و در شرح ماجرا گفت: «آن زمان راننده تاکسی اینترنتی بودم. مهران از دوستانم بود و چند سالی او را می‌شناختم. در این سال‌ها با هم اختلافی نداشتیم، اما یکی از دوستانم به نام مجید با او اختلاف داشت. روزی سوار ماشین مجید بودم که مهران را دیدیم. او وقتی ما را دید به خاطر اختلاف قدیمی از سر کینه به مجید حمله کرد. این درگیری با وساطت شاهدان تمام شد ما هم سوار ماشین شدیم و به خانه برگشتیم.»
 
متهم ادامه داد: «مهران دست بردار نبود و دوباره سراغ ما آمد، اما آن درگیری هم تمام شد ولی او یک ساعت بعد دوباره سراغ مجید آمد. درگیری همچنان ادامه داشت تا اینکه برای چهارمین بار، من و مجید در ماشین نشسته بودیم و از خیابان عبور می‌کردیم که مهران در حالی که همراه دوستانش سر یکی از کوچه‌های محل ایستاده بود ما را دید. او به محض اینکه با ما روبه‌رو شد دوباره به طرف ما حمله کرد و یقه مجید را گرفت. مجید از ماشین پیاده شد. درگیری بین آن‌ها شدت گرفت این شد که برای هواخواهی از دوستم وارد درگیری شدم. مهران وقتی مرا دید عصبانی شد و یقه دوستم را رها کرد و دست به چاقو شد.»
 
متهم در خصوص قتل گفت: «او از اینکه من از دوستم طرفداری می‌کردم خیلی ناراحت شد به همین خاطر با چاقو به طرفم آمد و حمله کرد. این رفتار مهران خیلی مرا عصبانی کرد به همین دلیل چاقویی راکه همراهم بود، بیرون آوردم و سه ضربه به دست، بازو و پهلوی او زدم. وقتی مهران روی زمین افتاد از ترس فرار کردم. دوستم همان موقع مرا سوار ماشینش کرد و هر دو با هم گریختیم و به شهر مریوان رفتیم. آنجا بود که فهمیدم مهران فوت کرده است. به خاطر عذاب وجدان نتوانستم در آن شهر بمانم، چون فکر می‌کردم ضربه‌های من باعث مرگ او شده است. این شد که به تهران برگشتم و نزد پلیس به قتل اعتراف کردم، اما حالا با گزارش کارشناسان پزشکی قانونی که اعلام کرده‌اند ضربه به سینه علت فوت بوده است قتل را قبول ندارم.»
 
متهم گفت: «باور کنید ضربه‌ای به قفسه سینه مقتول نزدم و ضربه‌های من فقط به دست و بازو بود و کشنده نبود. همچنین کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کرده‌اند نمی‌توانند تشخیص دهند که ضربه کشنده با چاقوی من بوده یا نه. بنابراین من قاتل نیستم.»
 
در ادامه ریاست دادگاه با اشاره به گزارش کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی ادعای متهم را رد کرد و گفت کمیسیون پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرده است که ضربه کشنده با چاقو او بوده است.
 
سپس متهم با کسب اجازه از هیئت قضایی بار دیگر در جایگاه ایستاد و گفت: «در آن درگیری افراد دیگری هم بودند که چاقو داشتند حتی مجید هم خودش چاقو داشت. درخواست دارم پرونده در کمیسیون پنج‌نفر پزشکی قانونی بررسی شود تا حقیقت و عامل قتل مشخص شود.»
 
در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
 
انتهای پیام/
 
https://hadesenews.ir/vdcaien6.49nw615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما