تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۰۲۹۹
جالب است ۰
مدیرکل امور مرزی وزات کشور گفت: همه محدودیت‌هایی که در مرزها ایجاد می‌شود در حقیقت برای مدیریت زمان است و کمکی به اینکه این سویه وارد کشور نشود، نمی‌کند فقط زمان را مدیریت می‌کند تا ما آن اقدامات پیشگیرانه‌ای که لازم است را انجام دهیم.
سویه جدید کرونا با نام اومیکرون به مرز ایران رسید
به گزارش حادثه نیوز، حسین قاسمی درباره اقدامات پیشگیرانه اداره کل امور مرزی وزارت کشور در خصوص سویه جدید بیماری کرونا «اومیکرون» به کشور گفت: سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون» در عربستان، پاکستان و امارات هم دیده شده است.
مدیرکل امور مرزی وزات کشور خاطرنشان کرد: یک مسئله کلی وجود دارد و آن این است که چه این سویه جدید چه هر سویه جدیدی به دلیل شرایط پاندمیک و همه‌گیری که وجود دارد سیر توالی خودش را طی می‌کند و به عنوان سویه غالب مطرح می‌شود.
 
 
وی ادامه داد: از لحاظ زمانی ممکن است از یک روز تا یک ماه فاصله همه‌گیری این سویه از کشوری که در آن نخستین بار دیده شده تا به کشور دیگری برسد، طول بکشد که آن هم به دلیل نوع سویه و قدرت سرایت و موارد این‌چنینی است. بنابراین همه محدودیت‌هایی که در مرزها ایجاد می‌شود در حقیقت برای مدیریت زمان است و کمکی به اینکه این سویه وارد کشور نشود، نمی‌کند فقط زمان را مدیریت می‌کند تا ما آن اقدامات پیشگیرانه‌ای که لازم است را انجام دهیم.
قاسمی افزود: در مورد سویه جدید بیماری کرونا «اومیکرون» در ابتدا که در آن ۶ کشور آفریقایی دیده شد با وجود آن‌که ما از آنجا پرواز مستقیم نداشتیم اما برابر ابلاغیه‌هایی که صادر شد، پرواز غیرمستقیم مسافران از آنجا ممنوع اعلام شد و در حال حاضر  عربستان، پاکستان و امارات در همسایگی ما قرار دارند و برای ورود به کشور بحث واکسن و داشتن PCR منفی را الزام کردیم لذا ترددها در مرزها با رعایت این ۲ قید انجام می‌شود.
وی با اشاره به این‌که دستورالعملی تهیه شد و در جلسه امروز هم در ستادملی مبارزه با کرونا مصوب شد، تاکید کرد: این دستورالعمل برای این است که فرآیند شناسایی و جداسازی افراد بیمار احتمالی که از مرزها تردد می‌کنند به عنوان یک وظیفه بین بخشی به شکل درست و منطقی تقویت و عملیاتی شود، البته این دستورالعملی که امروز مصوب شده از قبل هم بوده منتها نکات تکمیلی‌اش مجددا در ستاد ملی مطرح شد و شکل عملیاتی‌تر به خودش گرفت.


انتهای پیام/
https://hadesenews.ir/vdcaoun6.49nwo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما