تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۱۰۰۵۱
جالب است ۰
اعضای بدن قهرمان رزمی کار سقزی نوید بخش زندگی دوباره برای ۶ بیمار نیازمند پیوند عضو شد.
سیوان آذرپور، قهرمان ورزشی کشور درگذشت/ اعضای بدن او اهدا شد + عکس
به گزارش حادثه نیوز، صدیق جدیدالاسلامی، معاون درما‌ن دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: سیوان آذرپور جوان ۱۸ ساله، قهرمان رزمی کار اهل صاحب از توابع شهرستان سقز که ۳۰ آبان ماه سال جاری دچار حادثه و ضایعه مغزی شده بود بعد از ۳ روز به حالت کما در بیمارستان شفای سقز بستری و سپس به کوثر سنندج منتقل شد.
 
جدید الاسلامی با اشاره به روند اهدای عضو این قهرمان رزمی کار که در زمان حیات قهرمانانه زیست و با اهدای عضوش شجاعانه نجات‌بخش زندگی دیگران شد، خاطرنشان کرد: مرگ مغزی این بیمار با وجود تمام تلاش پزشکان و کادر درمان، طبق کمیسیون پزشکی به صورت قطعی اعلام و با رضایت خانواده اش برای اهدای عضو به بیمارستان سینا در تهران منتقل و ۶ عضو اصلی بدن برای پیوند به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
 
معاون درما‌ن دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد:۴۸ مورد اهدای عضو از سال ۹۸ در استان انجام شده و به دلیل محدودیت‌های کرونایی این ششمین اهدای عضو در سال جاری در این استان است.
 
سامانه"www.ehda.ir"برای داوطلبان اهدای عضور در سراسر کشور طراحی شده که متقاضیان با ورود به این پایگاه اینترنتی می‌توانند فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند.
 
انتهای پیام/
 
https://hadesenews.ir/vdcgqz9q.ak9zn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما