تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۱۰۰۴۹
جالب است ۰
رئیس پلیس فتای استان یزد از دستگیری فردی با لایوهای نامتعارف خبر داد.
لایوهای ناجور باعث دستگیری گرداننده صفحه اینستاگرامی در یزد شد
به گزارش حادثه نیوز، سرهنگ ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد از دستگیری فردی با لایوهای نامتعارف خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش فضای مجازی موفق به شناسایی هویت گرداننده یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به برگزاری لایو‌هایی با محتوا‌های نامتعارف می‌کرد، شدند.
 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه برگزاری لایو نامتعارف در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی بر اساس قوانین، یک عمل مجرمانه محسوب می‌شود، پلیس فتا موضوع شناسایی هویت گرداننده صفحه اینستاگرامی مجرمانه را در دستور کار خود قرار داد.
 
ابوطالبی گفت: با تلاش‌های کارشناسان پلیس فتا، هویت گرداننده صفحه اینستاگرامی مشخص شد و پس از هماهنگی با مقام قضائی، نامبرده که ساکن یکی از شهرستان‌های یزد بود دستگیر و به همراه تجهیزات دیجیتالی که با آن‌ها مرتکب جرم شده بوده به پلیس فتای شهرستان مربوطه انتقال داده شد.
 
وی اظهار داشت: متهم که در ابتدا منکر مدیریت صفحه اینستاگرامی مجرمانه و ارتکاب هر گونه جرمی شده بود با مشاهده و مواجه شدن با ادله دیجیتال انکار ناپذیر گردآوری شده به وسیله کارشناسان پلیس فتا، به ناچار اعتراف کرد.
 
وی تصریح کرد: متهم با تشریح چگونگی ارتکاب جرم، هدف خود را بالا بردن میزان دنبال کننده خود بیان کرد و در نهایت پرونده تکمیل و به همراه متهم پرونده برای ادامه مراحل قانونی به دادسرا ارسال و معرفی شد.
 
وی با اشاره به پرونده‌هایی که با موضوع انتشار فیلم به صورت زنده از خود و سایر افراد با انگیزه معروف شدن در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: با توجه به استفاده روزافزون کاربران از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه به خصوص اینستاگرام همزمان افراد شاهد افزایش اقدام‌های مجرمانه بدون توجه به عواقب آن در این حوزه هستند.
 
وی بیان کرد: پلیس فتا با افرادی که به صورت زنده اقدام به انتشار تصاویر خصوصی خود و سایر افراد با موضوعات مجرمانه می‌کنند، برخوردی قاطع و قانونی دارد.
 
رئیس پلیس فتا استان یزد به هموطنان توصیه کرد: قبل از حضور یا استفاده از هر شبکه اجتماعی و پیام رسان همچنین هر گونه اقدام اینترنتی با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین آموزش‌ها و نکات هشداری لازم اطلاع یابند و با خاطری آسوده تر، موضوع خود را در اینترنت دنبال نمایند.
 
انتهای پیام/
 
https://hadesenews.ir/vdcdnz0f.yt0zo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما